دبيرخانه
فهرست دوستان
      صفحه 1 از 1 ( 1 دوست)  < 1 >  
از نگاه ديگران

نظري در مورد اين كاربر ارسال نشده است.


مشخصات
دبيرخانه

نام: دبيرخانه
تاريخ عضويت: 92/9/12
سن وبلاگ : 10 سال و 3 ماه و 25 روز

درباره خودم: **خط شکن خاکريز سينماي ايران چهار ساله شد** جشنواره عمار -با نام کامل جشنواره مردمي فيلم عمار- با وجود اينکه تنها سه سال سن دارد اما امروز به يکي از جريان سازترين رويدادهاي عرصه فرهنگي و هنري ايران تبديل شده است. نخستين بار، دي ماه سال 89 بود که به بهانه سالگرد حماسه 9 دي از سوي «دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي» جشنواره فيلم عمار کليد زده شد. جشنواره اي که به همت بسيجي وار گروهي از جوانان اهل هنر و البته آرمان گرا، با حدود 17، 18 فيلم کوتاه و مستند که اغلب واکنش هايي چريکي به وقايع پس از دهمين انتخابات رياست جمهوري بودند پا به عرصه وجود نهاد. نکته جالب اين است که نخستين دوره اين جشنواره با بودجه اي بسيار ناچيز براي اولين بار علاوه بر تهران در حدود 200 شهرستان و روستاي کشور جلوه پيدا کرد. اين حرکت در دوره هاي دوم و سوم با دبيري نادر طالب زاده و افزوده شدن بخش هاي مختلف، به يک جريان انقلابي و خط شکن در سينماي ايران تبديل شده است. حرکتي که از قالب يک فستيوال صِرف خارج شده و منادي نگاهي آرمان خواه و مصلح در حوزه سينماي سياسي - اجتماعي است. بدون ترديد استمرار و تداوم اين جشنواره و تداوم حرکتش در مسير مطالبه حق و عدالت، درهاي جديدي را در فضاي رسانه اي ايران باز خواهد کرد. ادامه مطلب اگر بخواهيم جشنواره عمار را تعريف کنيم مي توان آن را روايت لايه هاي پنهان جامعه ايران و حکايت صداهاي مکتوم مردمي مظلوم –سربه زير اما سرفراز- در عرصه رسانه و به ويژه سينما دانست. مرکز ثقل اين حرکت، عدالت رسانه اي است. شروع «جشنواره عمار» سينماي ايران به اين ترتيب بود که: پس از برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري اتفاقاتي رخ داد که رسانه ها نيز نقش پر رنگي در به وجود آوردن آن داشتند. اهميت جايگاه رسانه ها در شکل گيري فتنه را از آنجا مي توان درک کرد که در جريان ايجاد اين واقعه، فعاليت شبکه هاي راديويي و تلويزيوني، خبرگزاري ها و سايت ها، روزنامه ها، شبکه هاي اجتماعي، فيلم ها، بازي هاي رايانه اي و... عليه ايران به اوج خودش رسيد. در واقع مي توان يکي از بسترهاي ترکيدن غده چرکين فتنه در سال 88 را تراکم شديد فعاليت چنين رسانه هايي دانست. همچنان که صداوسيما و برخي روزنامه ها، خبرگزاري ها و سايت هاي متعهد هم تلاش هاي بسيار زيادي براي مقابله با گسترش اين عفونت و مهار آن به کار بردند...
بهترين حرف: سينما مي تواند به سراغ عرفان برود ، شرط اولش اين است که فيلم ساز خودش عارف باشد و شرط دومش اين است که عرفان نهفته در فيلم از حد يک مشت ديالوگ و تصاوير رياکارانه فراتر برود و تماشاگر را در طول فيلم به يک سلوک روحي ببرد. لازمه اين سلوک روحي آن است که اول تماشاگر را از لحاظ روحي و عاطفي به فيلم مرتبط کند و او را به ادامه ي مسير علاقه مند سازد.(شهيد آويني)


ParsiBlog.com ® © 2010